środa, 1 marca 2017

Sarah Jio. Historie, które łapią za serce.

Zdarza Ci się zapomnieć o otaczającym Cię świecie i zwyczajnie się zaczytać, kiedy książka jest wciągająca? A może wzruszają Cię losy bohaterów i często płaczesz jak bóbr, gdy dzieje się coś tragicznego? Ja mam tak bardzo często. Zwłaszcza, gdy czytam Sarah Jio. Kocham jej książki. Mam je wszystkie na półce, podsuwam koleżankom. Oddają po dwóch dniach z zapuchniętymi oczami. I nie jest to wina zapalenia spojówek. Książki Sarah Jio pochłoną Cię bez reszty.
Moją ulubioną jest "Jeżynowa zima". To porywająca historia z mroczną, rodzinną tajemnicą w tle. To opowieść o niepełnionej miłości i przebaczaniu, zbrodni, poświęceniu, sile macierzyńskich uczuć. Książka ta niesie również nadzieję, że nawet największa wyrwa w sercu kiedyś się zabliźni, po zimie zawsze nastaje wiosna. Atutem tej książki jest również porywająca narracja. Akcja toczy się w dwóch przestrzeniach czasowych, bohaterowie są pełni sprzeczności. Trudno przewidzieć rozstrzygnięcie wątków, bo zwrotów jest bardzo wiele. Przeczytasz jednym tchem!







Po przeczytaniu "Marcowych fiołków"miałam książkowego kaca, albo bardziej syndrom odstawienny :) Nie mogłam przez kilka dni zacząć nowej książki, bo ciągle tkwiłam w świecie Sarah Jio. Dlaczego? Tutaj mamy do czynienia z kolejną tajemnicą z przeszłości, głęboko skrywaną w zamykanych na kłódkę pamiętnikach. Okazuje się, że zagadka z przeszłości zaczyna mieć kolosalny wpływ na życie bohaterów w teraźniejszości. Wtedy nie ma już odwrotu. Trzeba wyznać prawdę...Tylko, że prawd jest tyle, ilu ludzi, a poskładanie całej historii w spójną całość zajmuje trochę czasu.
Niezwykle klimatyczna jest też powieść "Dom na jeziorze". Akcja toczy się w Seattle,dlatego skojarzenia z filmem "Bezsenność w Seattle" będą się nasuwały same. Znów mroczna przeszłość, tajemnica i toksyczna miłość odciskają piętno na bohaterkach. Będą musiały się one zmierzyć się ze swoimi demonami i odnaleźć bezpieczną przystań.

Polecam również pozostałe dwie przetłumaczone na język polski tytuły tej amerykańskiej autorki:  "Kameliowy ogród" i "Dom na plaży". Oczywiście wszystkie książki znajdziesz w kęckiej bibliotece:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz